zaterdag 19 mei 2018

Octopus

De octopus


Deze dieren kunnen zich in allerlei spleten nestelen op zoek naar voedsel of
een schuilplaats. Het voedsel bestaat voornamelijk uit krabben, garnalen, kreeften,
weekdieren en vissen. Ze komen voor in alle wereldzeeën en oceanen, en
kunnen korte tijd op het droge leven, zolang hun kieuwen maar vochtig zijn.
De meeste inktvissen zijn niet giftig. Sommige soorten zijn echter zeer giftig
en inspiratiebron voor films, zo als de James Bondfilm Octopussy uit 1983. 
In Spanje geldt de octopus als delicatesse. 

Haakpatroon octopus

Leuk ter decoratie met schelpen e.d. of als knuffel voor je (klein) kind

Het haakpatroon vind je hier

4 opmerkingen:

  1. Deze octopus is schattig. Met die ster erbij extra leuk. Het geurvisje uit de nieuwsbrief past er ook mooi bij. De ster en het visje lijken me leuk om aan een strandtas te hangen. Dank je wel voor al die leuke patronen en haakinspiratie.

    Fijn Pinksterweekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind octopus geen delicatesse, ze zijn veel te schattig om te eten!
    Toen mijn dochter klein was, was ze dol op inktvisjes (schuld van de Snorkels) en heb ik er ook eens eentje gehaakt voor haar. Maar die was eigenlijk niet zo mooi als de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk maar ik krijg geen nieuwsbrieven helaas terweil ik het wel aan gegeven heb

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de inktvis heel leuk, helaas ben ik het niet helemaal eens met de opmerking "als knuffel voor een kind". Ik haak ze namelijk ook voor couveuse kinderen en er zitten heel strenge regels aan het inktvisje en deze tentakels zijn levensgevaarlijk voor kinderen onder de 3 jaar. Zou fijn zijn als dat bij het patroon gemeld wordt. Kleine kinderen kunnen in de tentakels stikken en dat wil geen mens op zijn/haar geweten hebben

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je reactie.
♥ Carla

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...